Home / טיפול בדחיקת לשון / טיפול בדחיקת לשון

טיפול בדחיקת לשון

טיפול בדחיקת לשון הוא שלב מכריע בטיפול בסוגיית הפה של דחיפת הלשון, הידוע גם בשם חוסר איזון שרירי אורופציאלי. מצב זה מתרחש כאשר הלשון דוחפת אל או בין השיניים במהלך בליעה, דיבור או מנוחה. אם לא מטפלים, זה יכול להוביל לבעיות שיניים ודיבור. למרבה המזל, קיימות אפשרויות טיפול יעילות לתיקון הרגלי דחיפה של הלשון ולקידום בריאות הפה טובה יותר.

כדי להתחיל טיפול בדחיקת לשון, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מוסמך, כגון פתולוג בדיבור או אורתודנט מומחה בטיפול מיופונקציונלי אורופציאלי. הם יבצעו הערכה מפורטת כדי לקבוע את חומרת דחף הלשון וליצור תוכנית טיפול מותאמת אישית.

טיפול מיופונקציונלי הוא שיטה ראשונית המשמשת טיפול בדחיקת לשון. טיפול זה מתמקד בתרגילים ממוקדים לחיזוק ותאום שרירי הפה. תרגילים אלו, כולל תרגילי לשון, תרגילי שפתיים וטכניקות בליעה ספציפיות, עוזרים לאמן מחדש את הלשון לנוח כראוי בפה ולבלוע בצורה נכונה.

עריסות לשון או מכשירים לשבירת הרגל משמשים לעתים קרובות טיפול בדחיקת לשון מכשירים אורתודונטיים אלו מונעים הרגלי דחיפה מזיקים של הלשון על ידי יצירת מחסום פיזי בין הלשון לשיניים. הם לובשים לתקופה מוגדרת תחת פיקוח צמוד של אורתודנט.

הבאת מודעות ושינוי הרגלים מסוימים היא היבט מכריע נוסף טיפול בדחיקת לשון המטופלים מתלמדים על תנוחת לשון נכונה, הכרוכה בהנחת הלשון על גג הפה במקום לדחוף את השיניים. בנוסף, הרגלים כמו מציצת אגודל, כסיסת ציפורניים ונשימת פה אינם מעודדים, מכיוון שהם יכולים לתרום לדחיפת הלשון.

עקביות והתמדה הם המפתח להצלחת טיפול בדחיקת לשון. המטופלים מוזמנים לתרגל בשקידה את התרגילים שנקבעו ולשמור על יציבה נכונה של הפה לאורך כל היום. פגישות מעקב קבועות מתוכננות כדי לעקוב אחר ההתקדמות ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות בתוכנית הטיפול.

טיפול בדחיקת לשון מתאים יכול למנוע מסיבוכים אפשריים. תיקון דחף הלשון לא רק משפר את בהירות הדיבור אלא גם מונע בעיות שיניים כגון שיניים לא מיושרות, נשיכות פתוחות ונקיצות צולבות. יתר על כן, יציבה נכונה של הלשון וטכניקות בליעה משפרות את בריאות הפה הכללית ותורמות לשיפור דפוסי הנשימה.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *