Home / אזרחות צרפת / מהי ויזה לצרפת ?

מהי ויזה לצרפת ?

ויזה לצרפת היא אשרת שהייה זמנית אשר מאפשרת לשהות בצרפת לתקופה מוגבלת לצורך מטרות שונות. ישראלים רבים מעוניינים להגיע לצרפת לצורך לימודים במוסד אקדמי יוקרתי, בגלל קושי להתקבל בארץ או כדי לרכוש חוויית לימודים נוספת.

כמו כן, ישראלים רבים מעוניינים להגיע לצרפת לצורך פתיחת עסקים, עבודה או ביקור ארוך. ישנם ישראלים אשר זכאים להוצאת אזרחות צרפתית ולכן פונים לעורך דין ומתחילים בהליך. אולם, כדי להוציא אזרחות צרפתית צריך זכאות מסוג מסוים כמו למשל זכאות מטעם נישואין עם אזרח צרפתי או מטעם הורים צרפתיים. כל סוג של זכאות דורש תהליך אחר ומסמכים שונים. כך למשל זכאות מטעם נישואים דורשת להציג מסמכים המעידים על חמש שנות נישואין וחיים משותפים. זכאויות שונות דורשות ספר משפחה צרפתי ומסמכי לידה.

אזרחות צרפתית מאפשרת לבעליה יתרונות רבים בצרפת

ביניהם למשל האפשרות לנוע בחופשיות במדינות האיחוד האירופי, ללמוד ולעבוד באירופה, להיכנס לארצות הברית ללא ויזה ועוד. כלומר אזרחות מאפשרת יותר יתרונות מאשר ויזה לצרפת וכמו כן, אינה מגבילה את בעליה במשך השהות.

לא כולם זכאים להוצאת אזרחות צרפתית ואם בכל זאת הם מעוניינים להגיע לצרפת, הם יכולים להוציא ויזה לצרפת שמקנה להם אפשרות לשהות בה. 

קיימים סוגים רבים של ויזה לצרפת ובסוג בוחרים על פי סיבת השהייה. כך למשל, קיימת ויזה לסטודנט אשר מתאימה לתקופה של 12 חודשים. ויזות סטודנט יכולות לאפשר גם לעבוד וגם לקבל סיוע בשכר דירה. כאשר אדם טס למחקר או לעבודה, הוא לרוב יוציא ויזות מתאימות לכל משפחתו. 

כדי להוציא ויזה לצרפת לסטודנט, יש להציג מסמכים שונים ביניהם למשל תעודת קבלה למוסד לימודי, גיליון ציונים ועוד. כל סוג של ויזה כולל תהליך מעט שונה ומסמכים שונים. לעיתים, סטודנט שמעוניין ללמוד בצרפת יצטרך לטוס ראשית לבצע ראיון קבלה ומבחנים. רק לאחר שהתקבל הוא יוציא ויזה לתקופה ארוכה יותר. 

מומלץ להוציא ויזה לצרפת דרך עורך דין. כיום ניתן למצוא בארץ עורכי דין צרפתיים רבים המציעים שירותים מגוונים הקשורים בדין הצרפתי והישראלי. לרוב עורכי דין אלו יתחזקו אתר אינטרנט ובו ניתן לקרוא מידע אודות השירותים שלהם, להתרשם מהמלצות של לקוחות אחרים ולהתעניין בסוגי הויזה השונים. כמו כן, עורכי דין רבים גם יפרטו אודות תהליכים שונים ואודות המסמכים הנדרשים לכל תהליך.

בארץ קיימים גם נוטריונים צרפתיים, שהם עורכי דין שהוסמכו לתרגם מסמכים. בתהליכים רבים הקשורים בהוצאת ויזה או אזרחות לצרפת, נדרש גם תרגום של מסמכים שונים ולכן עבודה מול נוטריון יכולה להיות יעילה. מחירים של עורכי דין ונוטריונים משתנה בהתאם לגורמים רבים וניתן לערוך השוואה לפני שבוחרים למי לפנות. למרות שמדובר בשירותים בעלי עלויות גבוהות, מומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי לצורך שירותים רבים בתחומים שונים.

About admin

Check Also

חידוש דרכון צרפתי והחשיבות שלו

בעלי דרכון צרפתי צריכים לעקוב אחרי התוקף המופיע על גביו, כדי למנוע מצב שבו הם יצטרכו לעבור את כל התהליך מההתחלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *