Home / פסיכותרפיה הוליסטית / מהי פסיכותרפיה הוליסטית וכיצד היא עוזרת?

מהי פסיכותרפיה הוליסטית וכיצד היא עוזרת?

פסיכותרפיה הוליסטית היא תחום רחב המועבר באמצעות סדנאות, הרצאות, אימונים אישיים, טיפולים רגשיים ועוד. מדובר בתחום הכולל שיטות רבות ומגוונות שעוסקות בנפש האדם ומבוססות על כך שיש קשר ישיר בין הגוף לנפש.

בעזרת פסיכותרפיה הוליסטית ניתן לטפל בבעיות שונות ומגוונות הקשורות גם לתחום של העצמה אישית. חלקי מטיפולים פסיכותרפיים גם מתייחסים לתת המודע של האדם. טיפול בתחום יכול להיות בתנועה, במוזיקה, באומנות, בעזרת nlp, ובעזרת שיחות. כמו כן, אימונים אישיים לחיים גם הם מציעים שיפור בתחומים רבים בחיים.

אימון אישי למשל כולל מספר מפגשים עם מאמן שמציע שיטות וטכניקות שונות לשיפור תחומים רבים בחיים כמו זוגיות, קריירה, ביטחון עצמי ועוד. אימון אישי מציע למתאמן כלים שונים אותם יש להטמיע בחיי היומיום על מנת ליצור שינוי ולהגיע מהמצוי לרצוי. בעזרת אימון אישי ניתן להתמודד עם חסמים שונים שלא מאפשרים להתקדם ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגות על מנת ליצור חיים מאושרים יותר.

פסיכותרפיה הוליסטית מתמקדת בבעיות של האדם ובדרך הפתרון שלהן. לרוב המפגשים הראשונים יכללו היכרות בין המטפל למטופל והבנה של המטופל מה הבעיות ומה המקור שלהן. הטיפול עצמו יכלול שיטות שונות בהתאם לסוגו, שיעזרו למטופל להתמודד עם הבעיות השונות ולהגיע לשינוי. כמו כן, בטיפולים פסיכותרפיים מגיעים גם לאזורים הלא מודעים של האדם, ובכך ניתן להגיע למקור של בעיות מסוימות. כך למשל בתחום של nlp ניתן לבצע חיבור לתת המודע על ידי תרגילים שונים. התחום של פסיכותרפיה הוליסטית הוא רחב ומגוון ומציע סוגים שונים של טיפולים שעוסקים ברגש.

העצמה אישית גם היא קשורה לתחום הרגשי ובעזרתה לומדים כלים ליצירת שינוי חיובי בחיים. כך למשל ישנם תרגילים בהעצמה אישית של שינוי השפה. מילים רבות בהם משתמש האדם יכולות להיות שליליות ולהשפיע גם על החשיבה שלו, על מצב הרוח ועל המוטיבציה שלו. בעזרת שינוי של שפה, ניתן גם לשפר את המוטיבציה ואת צורת החשיבה.
בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית ניתן למצוא מטפלים רבים המציעים סוגים שונים של טיפולים, הרצאות, סדנאות ואימונים אישיים. כל מטפל מציע שיטות שונות וסגנון אחר. מטפלים בתחום לרוב יעבדו באופן עצמאי או כחלק ממכון טיפולים ויתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן למצוא מידע אודות המושג פסיכותרפיה הוליסטית ומה היתרונות שלו. כמו כן, ניתן לקרוא באתר אודות המטפל עצמו, אילו טיפולים או אימונים הוא מציע ולמה בחר בתחום הטיפול. המחירים של כל טיפול בתחום משתנים בהתאם לגורמים רבים כמו למשל האם מדובר באימון אישי, סדנה, הרצאה או טיפול. כמו  כן, כמות המפגשים גם היא קובעת את המחיר וכן המטפל עצמו. ניתן לקבל הצעות מחיר ממטפלים שונים, למצוא מחירים של מטפלים המפרסמים את המחירים באינטרנט ובכך להשוות ולהכיר את ממוצע המחירים.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *