Home / אזרחות צרפת / מהו חוק הירושה בצרפת ?

מהו חוק הירושה בצרפת ?

אזרחים צרפתיים רבים מורישים נכסים לבני המשפחה שלהם בארץ וכאשר מדובר על ניהול ירושה בצרפת, ישנו תהליך מורכב אם היורשים נמצאים בארץ. כיום ניתן למצוא משרדי עורכי דין ונוטריונים צרפתיים שמציעים שירותים בתחומים מגוונים ביניהם גם בתחום של ירושות. עורכי דין צרפתיים בארץ לרוב יכירו את התחום של חוק הירושה בצרפת ויוכלו לתת שירות ללקוח בארץ.

כחלק מתהליך של קבלת ירושה, נוטריון צרפתי קובע את זהותם של היורשים ואת החלקים שהם יקבלו בירושה וכמו כן, חוק הירושה בצרפת מכיר ביורשים מוגנים כך שלא ניתן לנשל את הילדים מהירושה. כמו כן קיים מס על הירושה וחשוב להעריך היטב את השווי של הנכסים. 

חוק הירושה בצרפת מחייב את הילדים או היורשים לדווח על הירושה לרשות המיסים. עורך דין צרפתי שמכיר את התהליך לרוב ידאג להקטין את גובה המס ולעזור ללקוח. תהליך קבלת הירושה במקרים שהמוריש הוא צרפתי מתנהל בצרפת ולכן מדובר בתהליך קשה אף יותר, עורך דין יכול לעזור ללקוחות הנמצאים בארץ להבין את התהליך ולהתנהל מול הרשויות השונות.

ישראלים שיש להם אזרחות צרפתית יכולים להשקיע בנכסים של נדל"ן בצרפת ובמקביל גם צרפתים הגרים בצרפת משקיעים בנכסים בישראל. במקרה שהמוריש הצרפתי הוא בעל נכס בארץ, היורשים מסתבכים לרוב בבקשה הירושה בה מעורבים חוק הירושה בצרפת ובישראל. בשנת 2015 נקבע כי נכסיו הישראלים של תושב צרפתי, בהיעדר צוואה יחולקו בהתאם לדין של מדינת מושבו של הנפטר. כלומר על פי חוק הירושה בצרפת במקרה הזה. עם זאת תושב צרפתי יכול להחליט בצוואה שלו שעל הנכסים שלו דווקא יוטל חוק הירושה הישראלי. ב- 2021 שוב השתנה חוק הירושה הצרפתי וישנן מגבלות שונות על חלוקת הירושה.

רבים אינם מכירים היטב את חוק הירושה בצרפת ובישראל ואת הקביעות השונות ולכן בוחרים לפנות לעורך דין צרפתי בארץ. בעזרת הניסיון והידע שלו בתחומים השונים וכמו כן הידע בשפה, הוא יכול לעזור ללקוחות שלו בהתנהלות המורכבת. חלק מעורכי הדין הצרפתיים בארץ הם גם נוטריונים ולכן יכולים גם לערוך מסמכים שונים.


עורך דין צרפתי שמציע שירותים בתחום של ירושה ומכיר את חוק הירושה בצרפת ובישראל מציע בין היתר שירותים נוספים כמו בתום הנדל"ן, בתחום הוצאת אזרחות צרפתית, בתחומי הוצאת ויזה לצרפת ועוד. ישראלים רבים בודקים את זכאותם להוצאת אזרחות צרפתית בשנים האחרונות וכמו כן בודקים את האפשרות להוציא ויזה לצרפת לצורך לימודים או עבודה. עורכי דין יכולים לעזור בתחום ולזרז את התהליכים השונים. ניתן למצוא עורך דין צרפתי בארץ באמצעות האינטרנט, להבין באילו תחומים הוא עוסק ומציע שירותים וכמו כן לקרוא אודות השירותים השונים שלו ביניהם ירושות, הוצאת אזרחות ועוד. ניתן גם לקרוא המלצות של לקוחות אחרים אודות עורך הדין.

About admin

Check Also

חידוש דרכון צרפתי והחשיבות שלו

בעלי דרכון צרפתי צריכים לעקוב אחרי התוקף המופיע על גביו, כדי למנוע מצב שבו הם יצטרכו לעבור את כל התהליך מההתחלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *