Home / Uncategorized / עבודתם של מטפלת רגשית או מטפל רגשי

עבודתם של מטפלת רגשית או מטפל רגשי

מטפל רגשי או מטפלת רגשית הם מטפלים אשר עוסקים בתחום של טיפול רגשי, אשר קיימות לו שיטות רבות ומגוונות וגישות רבות. טיפול רגשי הוא טיפול שמטרתו לרפא את הנפש ולהתמודד עם בעיות שונות אצל האדם. לרוב אנשים פונים לטיפולים רגשיים בגלל סימפטומים אשר משפיעים על התפקוד האישי והתפקוד החברתי שלהם וכמו כן בגלל מצוקה מסוימת או רצון להעלות את איכות החיים.

קיימים סוגים רבים של טיפולים רגשיים וניתן למצוא כיום מטפל או מטפלת רגשית העוסקים בתחום ספציפי. כך למשל קיימים טיפולים בשיחה, טיפולים בתנועה, בדרמה, במוזיקה וטיפולים בעזרת בעלי חיים. ישנם טיפולים המתאימים למבוגרים או כאלו שמתאימים לילדים וכמו כן אנשי מקצוע העוסקים בתחום של טיפול רגשי יכולים להיות פסיכולוגים, פסיכיאטרים או עובדים סוציאלים.

סוג נוסף של טיפולים המוצעים בתחום הרגשי הוא טיפול אנרגטי. קיימים טיפולים אנרגטיים שונים שמטרתם גם כן להקל על חרדות, לחצים ומתחים וכן בעיות רגשיות שונות כמו טראומות עבר, דימוי עצמי נמוך וכדו'. כלומר ניתן למצוא גם מטפל או מטפלת רגשית שמציעים טיפול רגשי אנרגטי מסוגים שונים.

טיפול רגשי יכול לעזור בריפוי של בעיות רגשיות וכמו כן גם לשפר את איכות החיים שלנו. כאשר בוחרים לגשת אל מטפלת רגשית או מטפל רגשי חשוב להבין מה הציפיות מהטיפול, למה אנחנו זקוקים ואיזה סוג של טיפול יכול להתאים לנו.

אחד הסוגים של טיפול רגשי הוא טיפול התנהגותי קוגניטיבי שהוא בעצם טיפול בעל מועד קצר ומתאים לבעיות כמו חרדות, דיכאון ועוד. טיפול באומנות יכול להתאים למבוגרים בני ולילדים והוא כולל טיפול בעזרת כלים אומנותיים שונים. טיפול משפחתי הוא טיפול אשר מטפל בבעיות השייכות לכלל המשפחה והוא מאפשר שיח ויצירת מרחב לכל בני המשפחה. תהליכים של טיפולים אלו יכולים לשפר את התקשורת בין המשפחה. 

כאשר בוחרים בין הטיפולים השונים חשוב לבחור מטפל או מטפלת רגשית שהקשר איתם טוב. בטיפולים בעלי גישות מסוימות מתייחסים לקשר של המטפל והמטופל כחלק מהריפוי עצמו. ניתן לקרוא אודות סוגי הטיפול השונים באינטרנט, להבין למי מתאים כל סוג של טיפול וכיצד הוא מתבצע. בנוסף ניתן להבין מה משך הטיפול ומה המחיר שלו וכמו כן לקרוא אודות המטפלים השונים. ישנם טיפולים המצריכים יותר מפגשים וטיפולים המצריכים מספר בודד של מפגשים בהתאם למטופל ולסוג הטיפול.

מטפלת רגשית או מטפל רגשי יכולים לעסוק במספר תחומים או להתמקצע בתחום מסוים וניתן לקרוא אודות הטיפולים שהם מציעים והגישות שלהם. מטפלים פרטיים לרוב יקבלו בקליניקה פרטית והמחירים שלהם יהיו גבוהים יותר מאשר של מוסדות ציבוריים. ניתן למצוא כיום גם מכונים שונים שבהם עובדים מספר מטפלים וגם להגיע לטיפול דרך קופות החולים השונות שם המחירים יהיו לרוב נוחים יותר.

About admin

Check Also

מעקה למדרגות חיצוניות ולמדרגות פנימיות

ליד כל גרם מדרגות, בין אם הוא נמצא במקום סגור או פתוח צריך להיות מעקה בעל תקנות בטיחות שונות. מטרתו של מעקה למדרגות חיצוניות ופנימיות הוא לשמש כאמצעי עזר לעולים ויורדים במדרגות וכמו כן למנוע נפילות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *