Home / ריהוט / תפאורה לאירועים והצגות

תפאורה לאירועים והצגות

תפאורה היא בעלת תפקיד חשוב בהצגות בעולם התיאטרון ובאירועים רבים ובעזרתה ניתן להמחיש תקופות מסוימות, מקומות בעולם, מחזות וסיטואציות שונות. למרות שתפאורה מוכרת בעיקר מעולם התיאטרון, שם ניתן לראות תלבושות, מסכי רקע, תפאורות תלת מימדיות ועוד, גם בעולם האירועים תפאורה היא מוכרת לאחרונה וניתן לראות שנעשה בה שימוש באירועים רבים.

כך למשל בחתונות רבות משלבים תפאורות על מנת ליצור חתונת קונספט. למשל חתונה מהאגדות תכלול תפאורה מלכותית, ואילו חתונת נשף תחפושות תכלול אלמנטים קשורים. כמו כן באירועים עסקיים רבים משלבים תפאורה גם כן על מנת להוסיף תוכן.

תפאורה לאירועים כוללת אביזרים שונים, חפצים ופריטים בהתאם לסוגה. חברה המציעה תפאורות לאירועים לרוב תציע גם אפשרות של שחקנים מחופשים אשר יהיו נוכחים באירוע וימחישו את התפאורה אף יותר. לרוב חברות אלו יחזיקו מחסנים של תפאורות ולכן ניתן לשכור מהן כמעט כל סוג של תפאורה לאירועים בהתאם לקונספט הנבחר. ישנן תפאורות לאירועים שהן נפוצות יותר כמו למשל תפאורה של אליס בארץ הפלאות, הכוללת אלמנטים של פטריות ופרחים גדולים, החתול והשפן וכן שולחן התה. תפאורה נוספת מוכרת היא תפאורה בסגנון המערב הפרוע, שכוללת גושי חצי גדולים, עגלה, קקטוסים לא אמיתיים ועוד. אם בכל זאת הלקוח יבקש תפאורה שאינה קיימת אצל החברה, ייתכן וניתן לעצב אותה מחדש.

תפאורה לאירועים לרוב תיבחר על פי קונספט האירוע. אם למשל מדובר באירוע פורים שכולו מבוסס על נושא מסוים, ניתן לעצב את המקום בהתאם. בנוסף, שחקנים שיהיו מחופשים לדמות הקשורה בנושא, כמו למשל שריף אם מדובר במערב הפרוע, יוסיפו תוכן לאירוע ויהפכו את הנושא לחיי יותר, ממש כמו במחזה.

תפאורה לאירועים כוללת גם תמונות, אביזרים תלת מימדיים ותלבושות וכמו כן גם פריטים מסוימים. חברות שונות המציעות תפאורות יציעו גם פריטים כמו למשל טלפון ישן, רדיו וכדו'. כאשר מדברים על תפאורה להצגות למשל, לרוב יש צורך להקים תפאורה מחדש בהתאם לסוג המחזה, לסיפור ולדמויות. זאת על מנת להחיות את המחזה ולהמחיש אותו בצורה טובה. כאשר מדברים על תפאורה לאירועים בשונה מהצגות, ניתן להשתמש בתפאורה קיימת מבין האפשרויות השונות הקיימות אצל הספק.

חברות המציעות תפאורה לאירועים ולהצגות לרוב יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא אודות סוגי התפאורות השונות הקיימות אצלן וכמו כן להתרשם מתמונות של האביזרים השונים. כמו כן ניתן לקרוא אודות תהליך השכרת התפאורה, להתייעץ עם איש מקצוע לגבי בחירת התפאורה וכן לקבל הצעת מחיר. המחירים של תפאורה לאירועים משתנים בהתאם לגורמים רבים ביניהם למשל סוג התפאורה והאיכות שלה, האם היא קיימת כבר או שנדרש עיצוב מיוחד עבורה, מה כמות התפאורה המוזמנת, לאן ההובלה ועוד. ניתן לערוך השוואה בין חברות שונות המציעות תפאורות לאירועים וכמו כן להבין מה ההבדל בין תפאורות שונות.

About admin

Check Also

מטרתו של מעקה למדרגות פנים

ליד כל גרם מדרגות בין אם הוא פנימי או חיצוני. חובה שיהיה מעקה למדרגות ומטרתו בין היתר היא לשמור על האנשים העולים ויורדים במדרגות מפני לנפילות וכן לשמש כאמצעי עזר בעיקר לקשישים וילדים שצריכים תמיכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *