Home / עיצוב פנים / מטרתו של מעקה למדרגות פנים

מטרתו של מעקה למדרגות פנים

ליד כל גרם מדרגות בין אם הוא פנימי או חיצוני. חובה שיהיה מעקה למדרגות ומטרתו בין היתר היא לשמור על האנשים העולים  ויורדים במדרגות מפני לנפילות וכן לשמש כאמצעי עזר בעיקר לקשישים וילדים שצריכים תמיכה.

ישנם תקנים בטיחותיים שונים למעקות הקשורים למשל לגובה המעקה ולמרווח בין הסורגים שלו. כאשר רוכשים מעקה למדרגות פנים או חוץ, חשוב לוודא שהוא עומד בתקנות השונות ושההתקנה שלו מקצועית ונעשית גם כן על פי התקן.

מעקה למדרגות פנים או חוץ  לרוב יהיה עשוי ברזל כיוון שזהו חומר חזק ועמיד. בנוסף, המחיר שלו לא מאוד יקר והמוצר לא מצריך תחזוקה מורכבת מדי. מעקה למדרגות מברזל מיוצר על ידי מסגריות שהן בתי מלאכה בהם עובד המסגר או הנפח ושם מייצרים סורגים, מעקות, גדרות, שערים ופסלי נוי ממתכת . על ידי חימום המתכות וכלים ייעודיים, יכולים אנשי המקצוע לעבד את המתכות, לכופף ולעצב אותן לצורות שונות. כיום ניתן לראות יותר מוצרי מתכת שמשולבים בבתים פרטיים בזכות הפן העיצובי המרשים שהם מעניקים.

ישנם סוגים רבים של מעקות למדרגות פנים וחוץ והם נבדלים בעיקר בעיצוב שלהם, בגודלם, בחומרי הגלם המרכיבים אותם ועוד.

כך למשל ניתן לראות מעקה למדרגות שמעוצב על פי צורת המדרגות. כלומר אם המדרגות ישרות גם המעקה יהיה ישר ואם המדרגות הן ספירליות, המעקה יהיה בצורה מעוקלת בהתאם.

כמו כן, מעקה למדרגות פנים או חוץ גם כולל סורגים לאורך או לרוחב, דבר המאפשר לשנות את העיצוב. כמו כן, מעקה יכול לכלול פרזולים שונים כמו למשל עלים, פרחים וספירלות על מנת לייפות את המראה שלו.

ניתן לשלב יחד עם מעקה למדרגות פנים או חוץ מברזל חומרי גלם נוספים כמו למשל זכוכית על מנת ליצור מראה יוקרתי או עץ על מנת ליצור מראה אותנטי וכפרי. כך למשל ניתן לראות מעקות ברזל שחלקם העליון עשוי עץ ובכך נוצר מראה מעוצב יותר.

מבחינת צבע, המעקה לא חייב להיות שחור או אפור וניתן לצבוע אותו בצבעים שונים. צביעת המעקה נעשית בתנור או בהתזה, כאשר צביעה בתנור נחשבת לאיכותית יותר ואחידה יותר.

מעקות ברזל, בעיקר כאלו שעומדים בחוץ, חשופים לנזקי מזג האוויר ולחלודה ולכן הם עוברים תהליך של גילוון. גילוון הוא מעין ציפוי הברזל בחומרים מיוחדים על מנת לשמור עליו מפני חלודה. כשמדברים על מעקה למדרגות פנים האפשרות של גילוון היא אופציונלית.

מחיר של מעקה למדרגות פנים או חוץ יכול לנוע בין טווח רחב ותלוי בגודל המעקה, בעיצוב, בצביעה ועוד. ניתן למצוא מעקות למדרגות באמצעות האינטרנט . לרוב מסגריות יתחזקו אתר ובו ניתן לראות תמונות של מעקות למדרגות בעיצובים שונים, לקבל השראה לעיצוב המדרגות וכן להבין מה הסוגים השונים של מעקות ומה המחיר שלהם.

About admin

Check Also

שערי ברזל מעוצבים לכניסה

בבתים רבים ניתן לראות כיום שערים מברזל בכניסה, בעיקר כאשר מדובר בבית פרטי עם מרחבים גדולים כמו חצר או גינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *