Home / עיצוב פנים / סוגים שונים של מעקות ברזל למדרגות

סוגים שונים של מעקות ברזל למדרגות

ליד כל גרם מדרגות, צריך להיות מעקה בטיחות שמטרתו להגן על העולים והיורדים מפני נפילה, וכן לסייע למי שזקוק. מעקה למדרגות צריך להיות ליד גרם מדרגות חיצוני או פנימי.

ישנם סוגים רבים של מעקה למדרגות ואחד מהנפוצים הוא מעקה ברזל. מעקה ברזל למדרגות הוא מעקה שמיוצר במסגריה, כמו מוצרים רבים נוספים ממתכת. מסגריה היא בית מלאכה בו עובד המסגר ושם מייצרים פסלי נוי או מוצרים כמו סורגים, מעקות, שערים וגדרות ממתכות. על ידי חימום המתכת ועל ידי שימוש בכלים ייעודיים, יכול המסגר לעצב ולכופף את המתכות לצורה הנדרשת.

כיום ניתן לראות מוצרי ברזל מעוצבים בצורות ייחודיות הכוללות עיטורים ופרזולים מרהיבים ולכן מוצרי ברזל הם בעלי שימוש נרחב בתוך מבנים ומחוצה להם. כך למשל ניתן לראות בבת-ים רבים שערים לכניסה מברזל, סורגים, מעקות ברזל למדרגות וגדרות ברזל.

ישנם סוגים רבים של מעקות ברזל למדרגות הנבדלים זה מזה למשל בצורתם. הצורה של המעקה צריכה להיות מותאמת

למדרגות ולכן יש מעקה למדרגות מתעקל בצורת ספירלה, מעקה ישר או מעקה בצורות רלוונטיות למדרגות.

כמו כן, מעקה ברזל למדרגות גם יכול לכלול פרופילים בצורות שונות. הפרופילים הם הסורגים של המעקה והם יכולים להיות

לאורך או לרוחב, עגולים או מרובעים, מסולסלים ועוד. 

מעקה למדרגות ברזל לבית גם יכול להיות צבע בשלל צבעים. את הברזל צובעים בשתי שיטות, התזה רו צביעה בתנור וניתן היום לראות מעקות צבעוניים, לבנים או אפורים בהתאם לעיצוב הבית.

על המעקה ניתן להוסיף עיטורים ופרזולים מיוחדים, הכוללים למשל צורות של עלים, פרחים או דוגמאות נוספות. כמו כן ניתן לשלב במעקה חומרי גלם נוספים כמו למשל עץ או זכוכיות, המעניקים למעקה מראה משודרג.

מעקה ברזל למדרגות חוץ, לרוב יעבור גם תהליך של גילוון שבו מצפים את הברזל בחומר ייחודי למניעת חלודה. מעקה שעומד בחוץ חשוף לנזקי מזג האוויר ולכן על מנת למנוע חלודה מעבירים אותו תהליך של גילוון. מעקה למדרגות בתוך הבית מצד שני אינו חייב תהליך של גילוון וזה נתון לשיקול.

מחירים של מעקות ברזל למדרגות פנים או חוץ משתנים בהתאם לגורמים רבים כמו למשל הגודל, הצורה, העיצוב והצביעה. כל בית מלאכה גם דורש מחירים שונים עבור המוצרים שלו.

כיום ניתן למצוא מסגריות שונות באמצעות האינטרנט, להתרשם מאתר האינטרנט שלהם ו המוצרים שהן מייצרות וכמו כן לראות תמונות של מעקות ברזל למדרגות בעיצובים שונים ובסגנונות שונים.

About admin

Check Also

שערי ברזל מעוצבים לכניסה

בבתים רבים ניתן לראות כיום שערים מברזל בכניסה, בעיקר כאשר מדובר בבית פרטי עם מרחבים גדולים כמו חצר או גינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *