Home / Uncategorized / מהו קורס מיינדפולנס ?

מהו קורס מיינדפולנס ?

מיינדפולנס הוא תהליך מנטלי של הבאת הקשב והריכוז אל הווה תוך התבוננות כנה בסביבה ובאני הפנימי. מיינדפולנס הוא תחום שמוכר היום בעולם ומשולב בחינוך, במגזר העסקי ועוד. בעזרת תרגול של מיינדפולנס שנעשה על ידי אימון מונחה, ניתן לשפר תחומים רבים בחיים, להגיע לשלווה ולשמחה וכן ללמוד כלים חדשים להתמודדות עם מצבי חיים שונים. בעזרת מיינדפולנס ניתן לטפל בחרדות, כעסים, לחצים, בעיות של קשב וריכוז, חוסר ביטחון ובעיות שינה.

ניתן למצוא כיום קורס מיינדפולנס או סדנת מיינדפולנס הכוללים מספר מפגשים בהם לומדים אודות העקרונות המנחים של השיטה, אודות היסודות שלה בבודהיזם והשילוב שלה בעולם המערבי וכן לומדים לתרגל מדיטציות שונות ולשלב אותן בחיי היומיום. ניתן למצוא כיום קורס מיינדפולנס או סדנה דרך האקדמיות, דרך מקום העבודה וקופות החולים כיוון שהתחום הפך לרלוונטי יותר בשנים האחרונות.

קורס מיינדפולנס הוא קורס שמטרתו להעניק כלים שונים למשתתפים וללמד אותם כיצד לפתח מערכות יחסים טובות יותר עם הסביבה ועם עצמם, וכן להתמודד עם כאב, עצב, סטרס וכו׳. בקורס לומדים להתבונן בצורה שונה במצבים שונים בחיים.

את הקורס מעבירים מנחים ומדריכים מנוסים בתחום. משך הקורס משתנה בהתאם לסוגו ובהתאם למי שמעביר אותו ולרוב הוא יכלול מספר מפגשים. ישנם קורסים קצרים יותר וארוכים יותר ולרוב סדנאות יכללו פחות מפגשים ויהיו קצרות יותר מקורסים.

קיימים סוגים שונים של קורסי מיינדפולנס למשל קורס לאנשי חינוך קורס להורים ועוד. כמו כן קיימים גם קורסים למנחים שמתאימים לאנשי טיפול או חינוך בעלי ניסיון בתרגול מיינדפולנס והיכרות עם התחום. 

מחיר של קורס מיינדפולנס משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו למשל המכון או המדריך המציעים את הקורס, משך הקורס, איכות הקורס ועוד. לרוב המחיר יעמוד על כמה מאות שקלים או כמה אלפי שקלים וניתן לערוך השוואה בין האפשרויות השונות.

כיום ניתן למצוא גם קורס מיינדפולנס מקוון שיכול להתאים לאנשים שלא יכולים להתנייד ולהגיע בכל שבוע למפגש. כמו כן בקורס מקוון ניתן לצפות מכל מקום ובכל זמן ולכן הוא מתאים. לאנשים רבים. מחיר של קורס מקוון לעיתים יהיה נמוך יותר משל קורס פרונטלי.

ניתן למצוא קורס מיינדפולנס באמצעות האינטרנט. לרוב מנחים עצמאיים יתחזקו אתר בו ניתן לקרוא אודות הקורס עצמו, המבנה והמחיר שלו, אודות התחום של מיינדפולנס והיתרונות שלו. כמו כן ניתן לקרוא המלצות אודות הקורס ואודות המדריך. ניתן למצוא באינטרנט גם מכונים שונים המציעים קורסים מגוונים וביניהם גם קורס של מיינדפולנס. כמו כן, קופות החולים השונים מציעות גם הן סדנאות בתחום והמחירים לרוב יהיו נמוכים יותר. 

מיינדפולנס הופך מוכר יותר ומשולב בתחומים רבים כיום ברחבי העולם. קורסים וסדנאות הכוללים תרגול של התחום הם בעלי יתרונות רבים ויכולים להציע כלים מגוונים להתמודדות עם מצבים שונים ועם תחושות שונות.

About admin

Check Also

מעקה למדרגות חיצוניות ולמדרגות פנימיות

ליד כל גרם מדרגות, בין אם הוא נמצא במקום סגור או פתוח צריך להיות מעקה בעל תקנות בטיחות שונות. מטרתו של מעקה למדרגות חיצוניות ופנימיות הוא לשמש כאמצעי עזר לעולים ויורדים במדרגות וכמו כן למנוע נפילות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *