Home / עיצוב פנים / סוגים שונים של מעקה למרפסת

סוגים שונים של מעקה למרפסת

בבתים רבים קיימת כיום מרפסת ובה חייב להיות מותקן מעקה הכולל תקני בטיחות שונים. מטרתו של מעקה הוא לשמור מפריצות של זרים ולהגן על בני הבית מפני נפילות.

ישנם סוגים רבים של מעקות למרפסת, ולהם מחירים רבים, עיצובים רבים, חומרי גלם שונים המרכיבים אותם ועוד. לרוב מעקה למרפסת יהיה עשוי ברזל או אלומיניום, וכיוון שמדובר במתכות, המעקה לרוב יהיה מיוצר על ידי מסגריה. מסגריה היא בית מלאכה בו עובד המסגר ושם מייצרים מוצרים שונים כמו סורגים, שערי ברזל, גדרות ומעקות. על ידי שימוש בכלים מתאימים וחימום המתכת יכול בעל המקצוע לעצב אותה ולכופף אותה ולכן כיום ניתן לראות מוצרי מתכת או פסלי מתכת בעלי צורות, עיצובים ועיטורים מרשימים.

לפני שבוחרים מעקה למרפסת חשוב לדעת שיש תקן הקשור לגובה המעקה. כמו כן ההתקנה צריכה להיות מקצועית ובטיחותית. בנוסף, על מנת למנוע חלודה שנוצרת כל מוצרי מתכת כמו מעקות, מנזקי מזג האוויר לרוב, חשוב להעביר את המוצר תהליך של גילוון. גילוון הוא תהליך המתבצע על מתכות ומטרתו לשמור על המתכת מפני חלודה. קיים גילוון חם וגילוון קר כאשר החם נחשב עמיד ואיכותי יותר. סוג הגיליון משפיע על המחיר של המעקה, כמו גם גורמים נוספים.

מחירים של מעקה למרפסת מושפע מגורמים שונים ביניהם למשל גודל המעקה, אשר תלוי בגודלה של המרפסת. ככל שגודל המעקה גדול יותר כך המחיר הכללי יהיה גבוה יותר. כמו כן, עיצוב המעקה גם הוא קובע את המחיר וככל שהעיצוב מורכב יותר וכולל יותר עיטורים ופרזולים, כך גם המחיר יהיה גבוה יותר. בנוסף, חומר הגלם ממנו מורכב המעקה קובע את המחיר גם כן כאשר אלומיניום לרוב יהיה יקר יותר מברזל.

גורם נוסף אשר משפיע על המחיר של מעקות הוא ההתקנה של המעקה. כך למשל, כדי להעלות מעקה לקומה מסוימת נדרש לעיתים מנוף ולכן המחיר גם כן יתייקר.

כיום התחום של עיצוב פנים הפך נפוץ ומשמעותי ולכן גם כאשר מזמינים ממסגריה מעקה למרפסת או שערים וגדרות, ניתן לבחור עיצוב מוקפד ומותאם לבית. ניתן לעצב את המעקה במגוון עיצובים ואפילו לצבוע אותו. סורגי המעקה לרוב יכללו צורות שונות ופרזולים שונים וניתן לראות היום סגנונות עיצוב מיוחדים של מעקות.

ניתן למצוא מסגריות המציעות מעקה למרפסת באמצעות האינטרנט, לקרוא אודות השירותים שהן מציעות, להתרשם מתמונות של עבודות שונות ולקבל השראה לעיצוב המעקה. מסגריות לרוב יפרסמו תמונות של סגנונות עיצוב שונים של מעקות ויסבירו מה סוג המעקה, איזה עיצוב הוא כולל ומאיזה חומר גלם הוא עשוי. לרוב ניתן למצוא גם מחירים באינטרנט וכך לדעת ממה מורכב מחיר של מעקה למרפסת ולערוך השוואת מחירים בין אנשי המקצוע השונים ובין במסגריות השונות.

About admin

Check Also

מטרתו של מעקה למדרגות פנים

ליד כל גרם מדרגות בין אם הוא פנימי או חיצוני. חובה שיהיה מעקה למדרגות ומטרתו בין היתר היא לשמור על האנשים העולים ויורדים במדרגות מפני לנפילות וכן לשמש כאמצעי עזר בעיקר לקשישים וילדים שצריכים תמיכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *