Home / עיצוב פנים / מהי תפאורה לאירועים ?

מהי תפאורה לאירועים ?

לתפאורה יש שימושים רבים ומטרות רבות והיא נועדה בין היתר כדי להמחיש סיפור, תקופה או מקום מסוימים. כלומר, כאשר אנחנו צופים בהצגה או במוםע, אנחנו קובעים אם הם טובים גם בזכות התפאורה, הרקעים, החפצים הקיימים והתלבושות. ללא תפאורה לא היינו מצליחים לחוות את הסיפור באותה צורה וכך גם כשצופים בסרטים, כאשר משתתפים באירועי קונספט הכוללים תפאורה ועוד. מעצבי תפאורה לאירועים ולתיאטרון לרוב לא יתייחסו לתפאורה שהם מעצבים כאל מיצג או חפץ, אלא כאל מוצר שיש לו מטרה לשרת את ההצגה, הקונספט של האירוע או הסיפור. 

תפאורה להצגות מעוצבת על פי הבימוי ועל פי התוכן, בהתאם לתקופת הסיפור ובהתאם לרוח המחזה. תפאורה לאירועים היא מעט שונה ולרוב משתמשים בה באירועי קונספט שהם בעלי נושא מסוים כמו למשל באירועי חברה שמטרתם להמחיש תקופה, מקום או סיפור וכן באירועים פרטיים כמו חתונות קונספט.

תפאורה לאירועים מטרתה לשנות את האווירה באירוע וליצור תחושה אצל המשתתפים של כניסה לעולם אחר לכמה שעות. על ידי אלמנטים שונים הקיימים בתפאורה, ניתן לבנות עולם דמיוני שקשור לנושא העבודה של ארגון או חברה, נושא הקשור לחג או לתקופה וכו'.

תפאורה לאירועים כוללת בין היתר פסלים, אלמנטים שונים כמו דמויות קרטון ענקיות, חפצים ועוד. כמו כן חברות שונות המציעות תפאורה לרוב גם יציעו אפשרות של הצבת שחקנים באירוע, כאלו שיציגו דמויות שונות הקשורות לקונספט של האירוע.

קיימים סוגים רבים של תפאורה לאירועים ביניהם למשל תפאורה בסגנון של המערב הפרוע, אליס בארץ הפלאות, עולם האגדות ועוד. כמו כן, שחקן יכול לדמות למשל שריף במקרה של המערב הפרוע, את החתול במקרה של אליס בארץ הפלאות ועוד. לרוב חברות המציעות תפאורות, יתחזקו מחסן ובו שלל תפאורות שונות שכבר קיימות. עם זאת, ניתן גם במקרים רבים להזמין עיצוב תפאורה אם אינה קיימת או אם מעוניינים ליצור עיצוב חדש בהזמנה אישית. המחירים של תפאורות ישנה בהתאם לכמות הפריטים שהן כוללות, בהתאם לאיכות שלהן, בהתאם למיקום האירוע ועוד. כל חברה מציעה מחירים מעט שונים.

 כאשר בוחרים לשכור תפאורה לאירועים חשוב לבחור בחברה מקצועית שמציעה תפאורה איכותית, מעוצבת היטב ושאינה שחוקה. ניתן למצוא חברות שונות המציעות תפאורות באמצעות האינטרנט ולהתרשם מתמונות של תפאורות שונות, לקבל השראה לאירוע קונספט וכו'. באתר של חברות שונות ניתן גם להתרשם מהמלצות של לקוחות אחרים, לראות את איכות התפאורות וכן לבדוק באילו אזורים בארץ החברה מציעה שירות.
עיצוב תפאורה לאירועים והצגות הוא תחום מרתק וקיימות היום תחרויות של מעצבי תפאורה ותערוכות של תפאורות. תפאורה היא בעלת תפקיד חשוב וחלק בלתי נפרד מחוויית המשתתף באירוע או במופע והצגה. כמו כן קיימים סוגים רבים של תפאורות אותם ניתן להתאים לאירוע ולקונספט.

About admin

Check Also

מעקה למדרגות מברזל

מעקה למדרגות הוא אמצעי בטיחות שאותו יש להתקין ליד כל גרם מדרגות, חיצוני ופנימי. מטרתו של המעקה היא למנוע נפילות וגם לסייע לאנשים שעולים ויורדים במדרגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *