Home / עיצוב פנים / מעקה למדרגות מברזל

מעקה למדרגות מברזל

מעקה למדרגות הוא אמצעי בטיחות שאותו יש להתקין ליד כל גרם מדרגות, חיצוני ופנימי. מטרתו של המעקה היא למנוע נפילות וגם לסייע לאנשים שעולים ויורדים במדרגות. קיימים סוגים שונים של מעקות למדרגות אך הם צריכים לעמוד בתקנות בטיחות שונים. כמו כן, קיימים גם מעקות למדרגות חוץ וגם מעקות למדרגות פנים הנבדלים זה מזה במספר אלמנטים.

כך למשל, מעקה למדרגות פנים בשונה ממעקה של מדרגות חיצוניות אינו חייב להיות מגלוון. גלוון הוא תהליך שעובר הברזל כחלק מהייצור שלו על מנת שיהיה עמיד בפני חלודה ונזקי מזג האוויר. קיימים שני סוגים של גלוון והם גלוון חם או קר כאשר הגלוון החם נעשה במספר מוגבל של מקומות בארץ והוא בעל מחיר גבוה יותר. מעקות של מדרגות חוץ צריכים גלוון כיוון שהם חשופים לשמש ולגשם ועלולים להחליד עם הזמן. במקרה של מעקות למדרגות פנים הגלוון הוא אופציונלי. הבדל נוסף בין מעקות למדרגות חיצוניות ופנימיות הוא העיצוב. מעקה למדרגות פנים לרוב יהיה מעוצב יותר בהתאם לבקשת הלקוח וכך גם מחירו יהיה גבוה יותר. ניתן לראות כיום מעקות במגוון עיצובים, פרזולים וצבעים אשר משתלבים היטב עם עיצוב הבית.

עבור מעקה למדרגות ישנם תקני בטיחות שונים הקשורים בין היתר לגובה המעקה, למרווח בין סורגיו, למניעת טיפוס ועוד. חשוב לבחור בבית עסק מקצועי שעובד על פי תקני הביטחות השונים. את המעקה מייצרים במסגריה, בית מלאכה בו עובד הנפח ושם מייצרים בין היתר מוצרי מתכת נוספים כמו סורגים, שערים, גדרות ועוד. על ידי חימום הברזל וכלים מתאימים יכול הנפח לכופף ולעצב את הברזל בצורות שונות. ניתן למצוא כיום מסגריות בארץ באמצעות האינטרנט ולהתרשם מהמוצרים ושירותים שלהן. בנוסף ניתן לראות תמונות של מעקות בעיצובים שונים ולהבין את הסגנונות הקיימים ואת המחירים השונים.

מבחינת התקנה, כחלק מתהליך ההתקנה של מעקה למדרגות מגיע המסגר אל בית הלקוח על מנת להבין את תנאי השטח, לקחת את המידות ולתאם את העיצוב הרצוי. לפי כל אלו מעביר המסגר הצעת מחיר מסודרת ללקוח ולאחר מכן יתחיל את תהליך הייצור של המעקה. התהליך יכול לכלול גם גלוון וצביעה. שלב נוסף הוא התקנת המעקה בבית על ידי אנשי מקצוע בצורה תקנית.

ישנם סוגים רבים של מעקות למדרגות פנים ומעקה מברזל הוא נוח ומוכר. מחירו של מעקה למדרגות מברזל יהיה זול יותר וכן ניתן לתחזק ולנקות אותו בקלות. כיוון שהברזל הוא חומר נוח לעיצוב, ניתן ליצור עיטורים ופרזולים שונים למעקה. המחיר נקבע לרוב על פי מטר ומשתנה בהתאם לגורמים רבים בתהליך הייצור והעיצוב שלו. ככל שהעיצוב יהיה מורכב יותר כך המחיר יהיה גבוה יותר. כמו כן ניתן לשלב יחד עם הברזל חומרי גלם נוספים ביניהם זכוכית ועץ שיוצרים מראה ייחודי לבית.

About admin

Check Also

מהי תפאורה לאירועים ?

לתפאורה יש שימושים רבים ומטרות רבות והיא נועדה בין היתר כדי להמחיש סיפור, תקופה או מקום מסוימים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *