Home / Uncategorized / סוגים שונים של מעקה למדרגות

סוגים שונים של מעקה למדרגות

ליד כל גרם מדרגות חייב להיות מעקה למדרגות בין אם מדובר במדרגות חיצוניות או במדרגות פנימיות. תפקידו של מעקה הוא לשמור על העולים והיורדים מפני נפילות וכן לסייע להם לעלות ולרדת במדרגות. לצד המטרות השונות של המעקה, הוא גם משמש כאלמנט עיצובי ולכן כיום ניתן לראות יותר מעקות מעוצבים, בעלי עיטורים, צבעים וחומרי גלם ייחודיים.

כיום ניתן לראות בבתים פרטיים, שילוב של מעקה למדרגות המעוצב בסגנונות מרשימים ומעניק מראה ייחודי לבית. מעצבי פנים ואדריכלים רבים בוחרים את מעקה המדרגות על פי עיצוב הבית וכמו כן על פי שיקולים נוספים כמו למשל מעבר של אורך דרכו ומעבר של אוויר דרכו. מעקה זכוכית למשל, יאפשר מעבר של אור אך לא יאפשר מעבר של אוויר.

כך למשל קיים מעקה למדרגות פנים העשוי מברזל, זכוכית או עץ. כל סוג של חומר גלם המרכיב את המעקה דורש תחזוקה שונה וניקיון אחר, כאשר אחד הסוגים המומלצים הוא מעקה מברזל. מעקה ברזל למדרגות לרוב מיוצר במסגריה, בית מלאכה בו מייצרים מוצרי מתכת שונים וביניהם סורגים, מעקות, שערים ועוד. את הברזל ניתן לכופף ולעצב במגוון סגנונות ולכן כאשר רואים מוצרי ברזל בבית ניתן לראות אותם מעוטרים וכוללים פרזולים שונים. 

כמו כן, מעקה למדרגות יכול להיות בצורות שונות בהתאם לצורתו של גרם המדרגות. כך למשל אם מדובר בגרם מדרגות ישר או עגול, המעקה יהיה מותאם. ניתן לראות בגרמי מדרגות מעוקלים, מעקה בצורת ספירלה למשל.

מעקה למדרגות יכול לכלול סורגים בצורות שונות וכן פרזולים שונים כמו למשל עלים, לבבות, ספירלות או פרחים, על פי בחירה. בנוסף, את המעקה ניתן לצבוע במגוון צבעים על ידי צביעה מיוחדת ובכך להתאים אותו לעיצוב הבית. 

מעקה למדרגות חוץ, שאינם בתוך מבנה גם עובר תהליך של גילוון, שהוא תהליך ציפוי הברזל בחומר ייחודי על מנת לשמור עליו מפני חלודה ונזקי מזג האוויר. מוצרי ברזל שעומדים בחוץ, חשופים לגשם ושמש וכמו כן להיווצרות חלודה ולכן הם עוברים תהליך של גילוון. 

מחיר של מעקה למדרגות מורכב מגורמים רבים ומשתנה בהתאם לעיצוב שלו, לגודל שלו ולסוג חומרי הגלם המרכיבים אותו. כך למשל ישנם מעקות ברזל המשלבים גם זכוכית או עץ, ויוצרים מראה כפרי לצד מראה קלאסי. מחיר של מעקה עם חומרי גלם משולבים יהיה גבוה יותר בדרך כלל. כמו כן, צביעת המעקה וגילוון המעקה גם הם קובעים את המחיר ולרוב צביעה וגילוון איכותיים יותר יהיו יקרים יותר. מורכבות העיצוב של המעקה, כלומר כמה חומר גלם הוא כולל, אילו פרזולים הוא כולל וכו', גם כן קובעת את המחיר שלו. 

ניתן למצוא כיום דוגמאות רבות של מעקות למדרגות פנים וחוץ, באתר האינטרנט של מסגריות שונות המציעות מגוון רחב של מעקות.

About admin

Check Also

מעקה למדרגות חיצוניות ולמדרגות פנימיות

ליד כל גרם מדרגות, בין אם הוא נמצא במקום סגור או פתוח צריך להיות מעקה בעל תקנות בטיחות שונות. מטרתו של מעקה למדרגות חיצוניות ופנימיות הוא לשמש כאמצעי עזר לעולים ויורדים במדרגות וכמו כן למנוע נפילות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *