Home / מיינדפולס / מהי גישת פסיכותרפיה רוחנית ?

מהי גישת פסיכותרפיה רוחנית ?

פסיכותרפיה רוחנית היא גישה טיפולית אשר משלבת פסיכולוגיה עכשווית עם טכניקות רוחניות והוליסטיות. כלומר על פי הגישה, לומדים כי יש נפש וגם נשמה, וטיפול אפקטיבי צריך לגעת גם בצד הרוחני. העבודה בגישה זו משלבת גם כלים כמו מדיטציות. קיימים היום סוגים רבים של טיפולים רגשיים העוסקים בתחום של פסיכותרפיה ביניהם למשל שיחות, טיפול באמצעות בעלי חיים, טיפול בתנועה, טיפול במוזיקה, בדרמה ועוד. כמו כן קיימים גם טיפולים אנרגטיים וטיפולי םמנטליים המשלבים מדיטציות, התבוננות פנימה ועבודה מנטלית ביניהם מיינדפולנס, NLP ושיטות שונות. חלק מהטיפולים הרגשיים מבוססים על טיפול הפונה לרגש בלבד, וחלקם מבוססים על טיפול הפונה גם לנשמה ואלו הם טיפולים אנרגטיים בעיקרם.

פסיכותרפיה רוחנית היא גישה מודרנית והיא משלבת גם את הגישות האנרגטיות. בעזרת טכניקות שונות בגישה, המטופל מזהה את הבעיה או החסימה האנרגטית שמשפיעה על המטופל. האבחון נעשה על ידי כלים שונים כמו דמיון מודרך, מדיטציות ועוד. טיפולים אנרגטיים שונים למשל מבוססים על כך שלכל יצור חי יש שדות אנרגטיים המקיפים אותו ומטרתם לשמור על איזון הגוף הפיזי והנפשי. השדות האנרגטיים הללו נחסמים כתוצאה מחוויות החיים ובכך גורמים לבעיות שונות אצל האדם ולשיבוש באיזון. על מנת להשיב את האיזון, מטפלים שונים מציעים שיטות שונות לאיתור המקור לחסימה וטיפול בבעיה.

פסיכותרפיה רוחנית כוללת טיפולים מסוגים שונים. כך למשל מיינדפולנס למשל הוא תחום טיפולי שבעזרתו מפתחים את היכולת להביא את תשומת הלב למה שמתרחש כאן ועכשיו ועל ידי כך להגיע לשיפור בתחומים רבים. מדיטציות של מיינדפולנס יכולות לעזור להירגע ממצב של סערת רגשות ולהיות מודעים יותר, קשובים יותר וכן להגיע לשלווה ואושר.

שיטת ההו אופונופונו היא שיטה טיפולית שמקורה בהוואי ומטרתה גם כן לשפר את איכות החיים על ידי חזרה על ארבע מנטרות שמטרתן להביא אותנו להשלמה פנימית.

טיפולים המבוססים על גישת פסיכותרפיה רוחנית משלבים שיחות ואלמנטים שונים שמטרתם ליצור קשר עם רבדים עמוקים אצל המטופל ובכך להגיע לגורמים לבעיות. 

כיום ניתן ללמוד את התחום במכללות שונות המציעות רפואה משלימה והוליסטית. כך למשל קיים קורס פסיכותרפיה רוחנית והוא מתאים לאנשים שמעוניינים להיות מטפלים, מטפלים שרוצים שרכוש ארגז כלים נוסף ועוד. 

קורס כזה למשל יכול לארוך כשנתיים והוא מלמד מהי פסיכולוגיה רוחנית, מלמד שלבים בהתפתחות הרוחנית, מושגים שונים והיכרות עם הלא מודע. כמו כן הקורס מעניק ארגז כלים, היכרות עם עקרונות טיפול שונים, אילו שאלות יש לשאול וכיצד נותנים פרשנות נכונה. בקורס לומדים אודות יחסי מטפל מטופל. לומדים אודות גישות שונות, בעיות נפוצות ועוד. כמו כן לומדים אודות מיינדפולנס, שימוש בקלפים טיפוליים ועוד.

כיום ניתן למצוא מידע רחב אודות פסיכותרפיה רוחנית , להבין מה היא כוללת ועל מה היא מבוססת וכן להתרשם מקורסים המוצעים בתחום.

About admin

Check Also

תחומיהם של מטפלת רגשית ומטפל רגשי

טיפול רגשי הוא טיפול אשר פונה לנפש האדם ולמחשבה, למנטליות או להתנהגות. כיום התחום של טיפולים רגשיים, עבודה על גמישות מחשבתית והוספה של סדנאות מיינדפולנס או NLP לחיינו, הופך ליותר מוכר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *