Home / מיינדפולס / מהי פסיכותרפיה הוליסטית ?

מהי פסיכותרפיה הוליסטית ?

פסיכותרפיה הוליסטית היא תחום טיפולי העוסק ברגש ובנפש האדם ועל פיו, האדם מורכב מנפש, גוף רוח יחד והם תלויים זה בזה ומשפיעים זה על זה. כלומר, כל סימפטום גופני בגוף שלנו מושפע ממצבים רגשיים. אנשים שונים סובלים מבעיות שונות כמו לחצים, חרדות, דיכאון, הפרעות שינה, כאבים כרוניים, קשיים תקשורתיים ועוד, וקיימות דרכים שונות לטפל בהם על ידי טכניקות שונות.

פסיכותרפיה הוליסטית היא תחום טיפולי הכולל בתוכו טיפולים המשלבים בין שיחות לבין מדיטציות, טכניקות הירגעות, דמיון מודרך וכן שיטות אנרגטיות. טיפולים לדוגמה הם מיינדפולנס, ביואורגונומי, NLP, איזון גוף נפש, שיחות ועוד.

טיפולים שונים לרוב יכללו אבחון בפגישות הראשונות ולאחר מכן טיפול וריפוי. מטפלים ומדריכים העוסקים בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית יאבחנו את הקושי או הבעיה של המטופל בערוצים שונים ביניהם למשל רגש, שכל, סביבה וכו'. כך למשל הערוץ הרגשי כולל לחצים, רגשות, כעסים, עצב ועוד. הערוץ השכלי כולל דעות, מחשבות, הרגלים ועוד.

טיפול של פסיכותרפיה הוליסטית עוזר בין היתר לשפר את ההעצמה העצמית שלנו, את הגשמת היעדים והמטרות שלנו, את היחסים שלנו עם הסביבה וכן מקנה לנו כלים להתמודדות עם מצבים שונים בחיים. 

מיינדפולנס לדוגמה הוא תחום שנקרא בעברית מודעות קשובה ובעזרתו אנחנו יכולים לשפר יכולות רבות, תחומים רבים בחיים וכן להגיע לשלווה ואושר. על פי מיינדפולנס, ניתן לתרגל את היכולת להביא את הקשב למה שקורה סביבנו כאן ועכשיו ובכך לשפר את הריכוז, את חוויית ההווה ואת הרוגע. בתחום קיימים קורסים, סדנאות וטיפולים והוא הופך יותר נפוץ בשנים האחרונות כמו תחומים רגשיים נוספים. מיינדפולנס משלב מדיטציות ותרגילים שונים אותם ניתן לשלב בחיי היומיום על מנת להתמודד אחרת עם מצבים שונים.

מטפלים שונים בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית יציעו מגוון של תחומי טיפול וכן ייעוץ זוגי, אימונים אישיים לחיים ועוד. כלומר, הם ישלבו בין תחומים שונים המתאימים לטיפול בבעיות רגשיות וגופניות ורצון להגשים מטרות אצל בני אדם.

ניתן למצוא כיום מגוון טיפולים בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית וכן מגוון מטפלים המציעים שירותים ברחבי הארץ. מטפלים שונים לרוב יעבדו באופן עצמאי ויתחזקו קליניקה פרטית, או לחילופין יעבדו במקום בו מציעים מגוון טיפולים רגשיים שונים. מחירים של טיפולים משתנים בהתאם לסוג הטיפול, מספר המפגשים, המטפל עצמו ועוד. 
ניתן למצוא כיום מטפלים שונים באמצעות האינטרנט שלרוב יתחזקו אתר בו ניתן לקרוא אודות השירותים שלהם, אודות סוגי הטיפול שהם מציעים וכמו כן לקרוא אודות התחום של פסיכותרפיה הוליסטית והחשיבות שלו. מטפלים שונים גם יפרטו אודות עצמם ואודות תחומי ההשכלה שלהם, יסבירו כיצד מתנהל הטיפול ולעיתים גם יפרטו מחירים. ניתן לקרוא המלצות וחוות דעת על מטפלים שונים, לבחור אותם על פי אזור בארץ ועל פי שיטות הטיפול שהם מציעים.

About admin

Check Also

מה כולל התחום של פסיכותרפיה הוליסטית ?

התחום של פסיכותרפיה כולל בתוכו תחומים רבים וסוגים רבים של טיפולים וכמו כן ניתן למצוא בתחום גם קורסים וסדנאות המלמדים את המשתתפים מיומנות וכלים אודות התחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *