Home / מיינדפולס / מה כולל התחום של פסיכותרפיה הוליסטית ?

מה כולל התחום של פסיכותרפיה הוליסטית ?

פסיכותרפיה הוליסטית היא תחום המתייחס לסוגי טיפול שונים שנועדו לטפל בבעיות פיזיות או רגשיות באמצעות גישות רוחניות. על פי התחום ההוליסטי, לכל יצור חי יש שדות אנרגטיים המקיפים אותו ומטרתם לשמור על איזון בין הגוף לנפש. במהלך החיים השדות הללו נפגעים וגורמים לחוסר איזון. חוסר האיזון הזה גורם לעיתים לקשיים שונים כמו כאבים כרוניים, חרדות או דיכאון, חוסר צמיחה וחוסר אנרגיה ועוד. מטפלים הוליסטיים שונים מציעים אבחון של המקור לבעיה או לחסימה האנרגטית

והזרמת אנרגיה מחודשת.

קיימים סוגים רבים של מטפלים בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית כמו למשל מטפלים באמצעות טיפולים אנרגטיים בהם רייקי, הילינג, ביואורגונומי או דיקור. כמו כן, ישנם גם מתקשרים אשר ביכולתם לתקשר עם ישויות שונות.

רוב הטיפולים בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית יתחילו לרוב בתהליך של אבחון הבעיה, על ידי שיחות עם המטופל, היכרות איתו והיכרות עם הקושי שהוא מציג. תוך כדי האבחון מנסה המטפל גם לאבחן מקורות בתת המודע של המטופל ומשלב טכניקות שונות לאבחון הבעיה.

חלק נוסף בטיפולים בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית הוא לערוך את השינוי, על ידי דרכים שונות בהתאם לסוג הטיפול. כך למשל באמצעות מדיטציה, דמיון מודרך או טיפולים הכוללים דיקור ורפלקסולוגיה. 

מטפלים בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית רכשו את היכולות שלהם במהלך החיים ועל ידי קורסים ייעודיים לכך. כל סוג של טיפול דורש מיומנויות שונות וכך למשל ביואנרגיה הוא סוג של טיפול אנרגטי על פיו ניתן לזהות חסמים אנרגטיים באמצעות העפעפיים. בהילינג למשל, המטפל מזרים אנרגיה חדשה לגוף המטופל וכמו כן בתקשור, המטפל מקבל מידע מישויות שונות והכוונה.

התחום של פסיכותרפיה כולל בתוכו תחומים רבים וסוגים רבים של טיפולים וכמו כן ניתן למצוא בתחום גם קורסים וסדנאות המלמדים את המשתתפים מיומנות וכלים אודות התחום.

ניתן למצוא כיום מטפלים הוליסטים שונים באמצעות האינטרנט. לרוב מטפל העוסק בתחום של פסיכותרפיה הוליסטית יתחזק אתר ובו ניתן לקרוא אודות המטפל עצמו, להבין מה הטיפולים שהוא מציע וכן מה התהליך של כל טיפול. כמו כן לרוב מטפלים יפרטו אודות אותו תחום בו הם עוסקים ויסבירו איך ניתן לרפא באמצעותו.

באתר לרוב ניתן לקרוא אודות דוגמאות של טיפולים שונים וכן לקרוא המלצות אודות המטפל.

מחיר של טיפולים הוליסטים שונים משתנה בהתאם לגורמים רבים כמו למשל סוג הטיפול, כמות המפגשים, המטפל עצמו ועוד. כמו כן, כיום מטפלים רבים מציעים גם טיפולים מרחוק כיוון שלאנרגיה אין תלות בזמן ובמרחב ולכן ניתן למצוא למשל טיפולים המתבצעים בטלפון. מחיר של טיפולים כאלו לעיתים יהיה שונה משל טיפולים פרונטליים.

באינטרנט ניתן למצוא מידע גם אודות קורסים וסדנאות בתחומים שונים הקשורים בעולם האנרגטי כמו למשל קורס ביואורגונומי, קורס הילינג ועוד.

About admin

Check Also

תחומיהם של מטפלת רגשית ומטפל רגשי

טיפול רגשי הוא טיפול אשר פונה לנפש האדם ולמחשבה, למנטליות או להתנהגות. כיום התחום של טיפולים רגשיים, עבודה על גמישות מחשבתית והוספה של סדנאות מיינדפולנס או NLP לחיינו, הופך ליותר מוכר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *