Home / מיינדפולס / מהי פסיכותרפיה רוחנית הוליסטית ?

מהי פסיכותרפיה רוחנית הוליסטית ?

פסיכותרפיה הוא תחום טיפול רגשי המבוסס על שיחות, שינוי דפוסי התנהגות וטיפול במצוקות רגשיות של האדם. ישנם סוגים רבים של טיפולים הנכללים בתחום של פסיכותרפיה והם מתאימים לבעיות שונות ולאנשים שונים. פסיכותרפיה רוחנית הוליסטית היא תחום המשלב בין פסיכולוגיה מודרנית לבין שיטות טיפול וטכניקות טיפול רוחניות ואנרגטיות שבאמצעותן ניתן להגיע אל רבדים עמוקים יותר בתת המודע.

עולם הרפואה ההוליסטית כולל בתוכו טיפולים רבים מבוססי אנרגיה. השיטות השונות מתבססות על כך שלכל אדם יש שדות אנרגטיים או מרכזים אנרגטיים המכונים גם צ'אקרות. ישנן 7 צ'אקרות בגוף שלנו כאשר כל אחת אחראית על משהו אחר. במהלך החיים, כתוצאה מדפוסי חשיבה שליליים, חוויות החיים וטראומות, הצ'אקרות הללו נחסמות ויוצרות חוסר איזון. חוסר האיזון יכול לגרום לבעיות רגשיות וגופניות וכדי לשחרר את החסמים הללו נעזרים בטיפולים אנרגטיים שמטרתם להשיב אנרגיה לגוף. פסיכותרפיה רוחנית הוליסטית משלבת בין שיחות, טיפולים הקשורים לשינוי דפוסים ושינוי התנהגות לבין אנרגיה.

קיימים טיפולים רבים בתחום של פסיכותרפיה רוחנית הוליסטית ביניהם למשל מיינדפולנס, NLP, שיטת ההו אופונופונו ועוד. כמו כן, תטא הילינג וביואורגונומי גם הם סוגים של טיפולים בתחום. מיינדפולנס למשל הוא טיפול העוסק בהבאת תשומת הלב אל ההווה. על ידי תרגילים שונים ומדיטציות שונות, ניתן לרכוש כלים חדשים להתמודדות ופרשנות של מצבי החיים השונים ובכך להגיע לשלווה ואושר.

ההו אופונופונו היא שיטה שפותחה בהוואי, שם היו מרפאים אנשים באמצעות ניקוי וטיהור רגשי. גם היום השיטה הופכת מוכרת ועל ידי חזרה על מנטרות מסוימות של קבלה, סליחה והשלמה ניתן לשחרר את הדברים שמעכבים אותנו מלהתקדם. 

בטיפולי פסיכותרפיה רוחנית הוליסטית שונים, נעזרים המטפלים לעיתים בכלים כמו קלפים השלכתיים. מדובר בקלפים שמטרתם לפתח שיח, לפתח חשיבה יצריתית וגמישות מחשבתית, לעזור למטופל להעלות למעלה את הקשיים והבעיות ועוד. הקלפים לרוב יכללו ציורים, תמונות או משפטים ושאלות שבעזרתם ניתן להנחות את הטיפול.

מטפלי פסיכותרפיה רוחנית הוליסטית לרוב יעבדו באופן עצמאי ולכן גם יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא אודותיהם, למה הם בחרו בתחום הטיפולי ומה סוגי הטיפול שהם מציעים. כמו כן, באתר ניתן לקרוא אודות תהליך של טיפול מסוג מסוים, להבין כמה מפגשי הוא כולל ולמי הוא מתאים. ישנם מטפלים שגם יציעו סדנאות וקורסים מלבד טיפולים פרטניים בהם ניתן להשתתף וללמוד כלים חדשים לחיים. חלק מהמטפלים יפרסמו גם מחירים באתר שלהם וכך ניתן להבין מה טווח המחירים הממוצע. חשוב לבחור במטפל אמין ומקצועי, כזה שיש עליו המלצות ושניתן ליצור חיבור איתו.

מטפלים רבים בתחום של פסיכותרפיה רוחנית הוליסטית גם יעבדו במכונים שונים בהן ניתן למצוא מגוון מטפלים במגוון שיטות. גם מכונים לרוב יתחזקו אתר בו ניתן למצוא את המידע הנדרש אודות הטיפולים השונים ואודות המחירים של כל טיפול.

About admin

Check Also

מה כולל התחום של פסיכותרפיה הוליסטית ?

התחום של פסיכותרפיה כולל בתוכו תחומים רבים וסוגים רבים של טיפולים וכמו כן ניתן למצוא בתחום גם קורסים וסדנאות המלמדים את המשתתפים מיומנות וכלים אודות התחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *