Home / עיצוב פנים / מהם חלונות בלגיים ?

מהם חלונות בלגיים ?

חלון בלגי המכונה גם פרופיל בלגי הוא המסגרת שמסביב לחלון אשר מהווה בין היתר גם את עיצוב החלון. פרופיל בלגי נפוץ מאוד בחלונות רבים ובדלתות רבות ומקורו באנגליה. פרופיל בלגי היה מיוצר בעבר מברזל וכיום ניתן למצוא דווקא פרופיל בלגי מאלומיניום שהוא נפוץ מאוד ובעל יתרונות משלו. 

חלונות בלגיים נחשבים למיוחדים כיוון שהמסגרת שלהם היא דקה ולכן המתכת בולטת פחות ויש שטח גדול של זכוכית, מה שמאפשר עיצוב מרשים. את המסגרת עצמה, כלומר את הפרופיל ניתן לעצב במגוון סגנונות וניתן לחלק את החלונות לגדלים שונים וצורות שונות בהתאם לעיצוב הבית. החלוקה של החלונות יוצרת צורות אחידות וכמו כן ניתן להתאים את עיצוב הפרופיל לתנאי הדירה השונים. החלוקה של החלונות מאפשרת הפרדה בין חלקים נפתחים ובין חלקים קבועים של החלון. ישנם סוגים שונים של חלונות בלגיים ביניהם למשל בעלי פרופיל בלגי מברזל או אלומיניום. 

חלונות בלגיים בעלי פרופיל ברזל נחשבים לעמידים ובעלי מגוון רחב של עיצובים אפשריים. כמו כן הם דורשים תחזוקה וצבע ויש להם עלות גבוהה יחסית לפרופילי אלומיניום. חלונות בעלי פרופיל אלומיניום יהיו גם כן עמידים וחזקים וכן אטומים מפני תנאי מזג אוויר. עם זאת אלומיניום הוא עדין יותר מברזל.

ישנם דגמים שונים של חלונות בלגיים שחלקם מתאימים לפתחים קטנים, לחלונות הזזה, למרפסות ועוד. מבחינת הזכוכית, ישנן זכוכיות מומלצות כאשר מדובר על חלונות אלו ביניהן זכוכית טריפלקס או זכוכית בידודית.

מחירים של התקנת חלונות בלגיים משתנים בהתאם לגורמים רבים והם לרוב יכללו את ההובלה וההתקנה גם כן. מחירים של חלון ישתנו בהתאם לגודל שלו ולגודל של הפתח, עיצוב הפרופיל שלו ועוד. מחיר למטר רבוע יכול להתחיל לרוב מ- 1000 שקלים וישתנה בהתאם לסוג הפתח. עובי הפרופיל, צבעו וסוג חומרי הגלם שלו ישפיעו גם הם על המחיר וכמו כן החברה המתקינה והמובילה. ניתן לערוך השוואה בין אנשי מקצוע שונים.

ניתן למצוא תמונות רבות וקטלוגים רבים של חלונות בלגיים באינטרנט על ידי בעלי מקצוע ובתי עסק המציעים אותם. כמו כן קיימים סוגים רבים של פרופילים בלגיים וצורות שונות, עיצובים שונים וסגנונות רבים. ניתן להתרשם מהסגנונות השונים, להבין מה ההבדלים ביניהם ולהיעזר באנשי מקצוע מתאימים על מנת לבחור את החלונות המתאימים ביותר לדירה. חלון בלגי מציע עיצוב מרשים וחדשני ומאפשר לראות את הנוף בצורה חלקה יותר בזכות הפרופילים הייחודיים שלו. 
התקנתם של חלונות בלגיים היא עבודה מורכבת אשר דורשת את הידע המתאים לכך ונעשית על ידי קבלני אלומיניום מקצועיים. ניתן למצוא קבלנים מומלצים על ידי המלצות או באמצעות האינטרנט ולהיעזר בחוות דעת של לקוחות קודמים. כמו כן ניתן לקבל אחריות בהתקנת חלונות אלו בהתאם לקבלן או לחברה המספקת אותם.

About admin

Check Also

מהי תפאורה לאירועים ?

לתפאורה יש שימושים רבים ומטרות רבות והיא נועדה בין היתר כדי להמחיש סיפור, תקופה או מקום מסוימים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *