Home / מיינדפולס / כיצד לבחור בתחום של מיינדפולנס קורס?

כיצד לבחור בתחום של מיינדפולנס קורס?

מיינדפולנס הוא תחום השייך לעולם הטיפול הרגשי והוא כולל בתוכו תרגילים שונים שמיועדים להבאת הקשב אל ההווה ועל ידי כך לפתור בעיות שונות. בעברית התחום נקרא קשיבות או מודעות קשובה והוא מתייחס להבאת הקשב שלנו אל ההווה, אל מה שקורה סביבנו ובתוכנו כאן ועכשיו. ניתן למצוא היום בתחום של מייד פוליס קורס וסדנה ואפילו קיימים היום קורסים להכשרת מנחים המיועדים בעיקר לאנשי טיפול.

בתחום של מיינדפולנס קורס מועבר על ידי מדריך או מנחה פרטיים או כאלו שעובדים במרכז לקורסים וסדנאות בסגנון. הקורס כולל מספר מפגשים ומקנה כלים שונים להתמודדות עם מצבי לחץ, כלים להפחתת חרדות ולחצים, לשיפור יכולות הקשב והריכוז, הירגעות וכו׳. בקורס לומדים את יסודות השיטה בבודהיזם ואת השילוב שלה בעולם המערבי, לומדים מדיטציות שונות ותרגילים שונים שאותם ניתן ליישם בחיי היומיום וכמו כן לומדים מהו הטייס האוטומטי וכיצד אנחנו יכולים לבטל אותו ולהפנות את הקשב שלנו ותשומת הלב אל מה שקורה כאן ועכשיו סביבנו. 

כאשר מחפשים בתחום של מיינדפולנס קורס ניתן להיעזר בחברים או בני משפחה שכבר השתתפו בקורס ויכולים להמליץ לנו עליו או להיעזר באינטרנט. לרוב מדריכי מיינדפולנס יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא אודות התחום עצמו, למי מתאים הקורס וכיצד הוא יכול לשפר את איכות החיים, מה הוא הכלי הזה ואיך לשלב אותו במצבי החיים השונים ועוד. באתר ניתן לקרוא גם אודות מבנה הקורס, כמה מפגשים הוא כולל וכמה זמן נמשך כל מפגש. מחירים לעיתים מופיעים באתר גם כן כך שניתן להתרשם מהמחירים השונים בשוק. באתר ניתן לקרוא המלצות של משתתפים קודמים ולהתרשם מהמדריך ומאופן הקורס.

ניתן למצוא יכול בתחום של מיינדפולנס קורס המיועד לקהל הרחב כיוון שמדובר בתחום שהולך והופך נפוץ יותר ולכן גם ההיצע בתחום גדל. כמו כן קיימים היום מדריכים שמציעים גם סדנה לארגונים למשל וכן ניתן לראות כי התחום של מיינדפולנס גם משולב בעולם הטיפולי והחינוכי. כיום גם קופות חולים שונות וגם מוסדות אקדמיים מציעים סדנאות וקורסים בתחום של מיינדפולנס.

אנשים רבים יכולים לקחת בתחום של מיינדפולנס קורס כיוון שבעזרתו ניתן לשפר תחומים רבים בחיים כמו למשל לטפל בחרדות, לחצים, בעיות של קשב וריכוז, ביטחון עצמי, תקשורת בין אישית, קבלת החלטות, הירגעות, חיים שלווים ובאופן כללי ללמוד להיות יותר שמחים. בעזרת הכלים של מיינדפולנס ניתן לשפר גם בעיות שינה, כאבים פיזיים ועוד.

אם מעוניינים לקחת בתחום של מיינדפולנס קורס חשוב לבחור בקורס אשר מתקיים במקום נוח, חשוב לבחור במדריך מנוסה בעל המלצות, קורס שמחירו מתאפשר וכו׳. ניתן לבחור היום מתוך מגוון רחב וכמו כן ניתן למצוא גם היום בתחום של מיינדפולנס קורס אונליין שבו אפשר להשתתף מרחוק. 

About admin

Check Also

תחומיהם של מטפלת רגשית ומטפל רגשי

טיפול רגשי הוא טיפול אשר פונה לנפש האדם ולמחשבה, למנטליות או להתנהגות. כיום התחום של טיפולים רגשיים, עבודה על גמישות מחשבתית והוספה של סדנאות מיינדפולנס או NLP לחיינו, הופך ליותר מוכר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *