Home / מיינדפולס / מהי סדנת מיינדפולנס ?

מהי סדנת מיינדפולנס ?

בשנים האחרונות, מיינדפולנס הוא תחום שהופך יותר ויותר מוכר במקומות רבים בעולם וגם בישראל ניתן לראות קורסים קורסים וסדנאות בתחום. מיינדפולנס ובעברית מודעות קשובה הוא תהליך של הבאת הקשב אל ההווה, אל מה שקורה סביבנו כאן ועכשיו. על ידי תרגול של מיינדפולנס ניתן להגיע לשלווה, להתבוננות פנימית, להבנה, שיפור יחסים עם הסביבה, הצלחה ושמחה. 

סדנת מיינדפולנס או קרוס מיינדפולנס מיועדים לאנשים שמעוניינים לרכוש כלים חדשים ותרגילים שונים שאותם ניתן ליישם בחיי היומיום על מנת להתמודד אחרת עם מצבים, להסתכל אחרת על כעסים, לחצים ולשחרר פחדים ודיכאון. סדנת מיינדפולנס לרוב תהיה מורכבת ממספר מפגשים לא רב, והיא תכלול מספר משתתפים. בסדנה לומדים כיצד לתרגל ולהתאמן, כיצד להתבונן פנימה וכיצד ליישם את המיינדפולנס בתחומי החיים השונים.

ניתן למצוא כיום קורס מיינדפולנס או סדנת מיינדפולנס באמצעות האינטרנט, שם לרוב ניתן לקרוא באתרים של מדריכים אודות הסדנה, על ידי מי הוא מועברת, כמה מפגשים היא כוללת ומה המחיר שלה. ישנן סדנאות מיינדפולנס המוצעות על ידי קופות החולים, על ידי מכונים שונים ועל ידי מדריכים עצמאיים. בנוסף קיימות סדנאות קצרות וארוכות יותר. לפני שבוחרים סדנה מסוימת, ניתן לקרוא המלצות שונות של משתתפים קודמים ובכך להתרשם מאיכות הסדנה. 

ניתן למצוא היום סדנת מיינדפולנס המיועדת להורים וילדים או להורים שמעוניינים לשלב את המיידנפולנס בחיי המשפחה שלהם. בנוסף, גם ארגונים שונים מציעים לעובדים סדנאות מיינדפולנס שיעזרו להם לחזק את יכולות הקשב והריכוז שלהם וכן להצליח במטרה. תרגול של מיינדפולנס והיכרות עם הכלים השונים של התחום מאפשרים לנו לשפר תחומים רבים בחיים כמו למשל את השמחה, את השינה, את הריכוז ואת היכולת להנות ממה שקורה כאן ועכשיו. בנוסף, תרגול זה מאפשר לנו להוריד לחצים, חרדות ודיכאון וקבל מצבים שונים בחיים מנקודת מבט חדשה.

 בנוסף, באמצעות תרגול של מיינדפולנס ניתן לפתח את יכולות הקשב והריכוז ובכך להיות ממוקדמים בביצוע המשימות בהווה, כאן ועכשיו. כתוצאה מכך ניתן לבצע פעולות רבות בצורה טובה יותר.

קיימים מדריכים רבים שמציעים היום סדנאות מיינדפולנס וקורסים של מיינדפולנס וניתן להתרשם מהמחירים של כל סדנה. מחיר של סדנת מיינדפולנס משתנה ונקבע בהתאם לגורמים רבים כמו המדריך המעביר את הסדנה, מיקום הסדנה, מספר המפגשים ועוד. כלומר ניתן למצוא טווח מחירים רחב עבור סדנאות מיינדפולנס וכך גם עבור קורסים.

כמו סדנת מיינדפולנס קיימים גם קורסים ארוכים יותר של מיינדפולנס וכך גם המחיר שלהם יהיה גבוה יותר. בנוסף, קיימים קורסים המיועדים לאנשי טיפול וחינוך. קורסים אלו מכשירים מטפלים שונים להיות מדריכי מיינדפולנס ולשלב את התחום בעולמם המקצועי והאישי. גם בתחום החינוך ניתן לראות מיינדפולנס במקומות רבים, באמצעותו מסבירים לילדים כיצד להתמודד עם מצבי לחץ באמצעות משחקים ותרגילים שמתאימים לגילם.

About admin

Check Also

תחומיהם של מטפלת רגשית ומטפל רגשי

טיפול רגשי הוא טיפול אשר פונה לנפש האדם ולמחשבה, למנטליות או להתנהגות. כיום התחום של טיפולים רגשיים, עבודה על גמישות מחשבתית והוספה של סדנאות מיינדפולנס או NLP לחיינו, הופך ליותר מוכר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *