Home / עיצוב פנים / סוגי מעקה למדרגות

סוגי מעקה למדרגות

מעקים נמצאים במקומות רבים סביבנו כמו למשל במדרגות פנים וחוץ, במרפסות, בגגות ועוד. יש עיצובים רבים למעקות כמו למשל מעקות מעוגלים, ישרים, מעוטרים, עבים או דקים. מעקה לרוב יהיה עשוי ממתכת, כאשר המתכת העיקרית היא ברזל ומטרתו לספק תמיכה לאדם הנעזר בו כדי לעלות או לרדת במדרגות וכן להגן מפני נפילה מגובה במדרגות ומרפסות. ישנם מעקים נוספים העשויים מעץ או אלומיניום ורמות הבטיחות שלהם שונות משל מעקה ברזל.

אחד המעקות המוכרים הוא מעקה למדרגות וכיום ניתן לראות כמעט בכל בית בו יש מדרגות מעקה והוא גם לרוב יהיה מעוצב בסגנונות ייחודיים בהתאם לעיצוב הבית. כלומר לרוב המעקה יבחר בהתאם לגורמים רבים כמו תקני בטיחות, חומר גלם וכו'. יחד עם זאת הוא גם ייבחר בהתאם לעיצוב הכולל של הבית ולטעם האישי של מי שבוחר אותו. העיטורים והעיצוב של המעקה תלויים במסגרייה המייצרת אותו, בכישרון וביצירתיות שלה. 

מעקה למדרגות משמש גם לילדים וגם לאנשים מבוגרים שנעזרים בו כאשר הם יורדים או עולים במדרגות. כאשר רוכשים מעקה חשוב לבחור במעקה חזק ויציב שיבטיח את מטרתו. כיום יש חוקים שונים לגבי בניית מעקות עבור קבלנים וכך למשל יש תקן של גובה מעקה.

כאשר מדברים על מעקה למדרגות לרוב מתכוונים למדרגות פנים או מדרגות חוץ. בתחום של מדרגות פנים לרוב יש חשיבות רבה לאסתטיקה של המעקה בנוסף לבטיחות שלו כמובן כיוון שהמעקה נמצא בתוך הבית וצריך להתאים לעיצוב שלו. כאשר מדברים על מעקה למדרגות חוץ למשל צריך גם להתייחס לחומר הגלם שיהיה עמיד בפני מזג האוויר. במדרגות חוץ המעקה צריך להיות עמיד לגשם ולשמש ולכן הוא שונה מעט משל מדרגות פנים.

מעקה למדרגות לרוב יסופק על ידי מסגריה שמציעה בין היתר גם מעקה למרפסת, גדרות, שערים, סורגים ועוד. מסגריה היא בית מלאכה העוסק במתכות והיא נחוצה כמעט בכל בית ובכל בית עסק. כיום ניתן למצוא מסגריות באזורים רבים בארץ. מסגריות שונות לרוב יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא אודות המוצרים השונים שהן מייצרות, אודות סוגי חומרי הגלם של כל מוצר וכן להבין כיצד ניתן לעצב את המוצרים השונים. כיום בנוסף לבטיחות המראה של המעקה, שער או גדר גם הוא בעל חשיבות רבה וכמו כן ניתן לראות היום עיצובים רבים ומגוונים ושימוש בצבעים ייחודיים שיכולים לייפות את מראה הבית או הגינה. באתר של מסגריות שונות ניתן גם להתרשם ממחירי המוצרים וכן להתרשם מהמלצות של לקוחות אחרים. 

מחיר של מעקה למדרגות משתנה בין ספק לספק ובין סוג המעקה בהתאם לגורמים רבים כמו למשל חומרי הגלם שלו, האיכות שלו, העמידות שלו בפני מזג האוויר והעיצוב שלו. כאשר רוכשים מעקה חשוב לבחור בחברה אמינה ומקצועית שתבטיח איכות ובטיחות.

About admin

Check Also

מטרתו של מעקה למדרגות פנים

ליד כל גרם מדרגות בין אם הוא פנימי או חיצוני. חובה שיהיה מעקה למדרגות ומטרתו בין היתר היא לשמור על האנשים העולים ויורדים במדרגות מפני לנפילות וכן לשמש כאמצעי עזר בעיקר לקשישים וילדים שצריכים תמיכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *